Thursday, November 25, 2010

Duhai Kasih

duhai kasih
andai
aku punya
sepasang sayap
sudah pasti
aku
akan terbang
pergi
mencari 
dirimu
agar
aku bisa
menghilangkan
rindu dendamku
kepadamu

duhai kasih
mengertilah
hanya engkau 
yang ku damba
hanya engkau
yang ku puja
hanya engkau 
yang istimewa


duhai kasih
tiap saat
tiap ketika
engkau
tidak pernah 
ku lupa
hanya
engkau
yang selalu
bermain di mata

duhai kasih
andai
aku 
pergi dulu
sebelum mu
aku 
harap
engkau
akan
mencari
pengganti 
yg
lebih baik 
dari
diri ku

duhai kasih
andai
engkau 
pergi dulu sebelum ku
aku
berjanji
tiada siapa
yang akan
mengganti
tempatmu
di
hati
dan
tidak mungkin
akan 
aku
mencari
pegganti
kerna ku tahu
tiada pengganti
buat
dirimu
nan satu

duhai kasih
seringkali aku
masih meragu kan
cinta mu buat ku
tapi
ku ingin kau mengerti
ku ingin kau fahami
bahwa
hati ini
hanya
buat mu
wahai sang kekasih

duhai kasih
tiap kali
merindui dirimu
hati kecil memanggil nama mu
otak ku ligat mengingat wajah mu
hanya dirimu cinta buat ku

duhai kasih
andai bisa
aku bina
sebuah 
mahligai cinta
akan aku
hadiah kan
hanya untuk mu

duhai kasih
aku 
amat merindui dirimu
tidak tertahan rasa hatiku
ingin bertemu dengan dirimu

duhai kasih
jarak memisahkan kita
mungkin jua
jarak mencemburi kita
atau
mungkin jua
memang
sudah
menjadi
suratan
kita
mungkin
tidak lagi
bisa berjumpa
selepas ini
andai ini
puisi terakhir
dari ku untuk mu
mengertilah
hanya kau yang ku cinta
hanya kau yang ku damba
ku harap
engkau sudi
mengirim kan
doa
buat ku
andai
aku
sudah
pergi menyahut
seruan
Ilahi...









No comments:

Post a Comment